یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

واعظي در حاشيه جلسه دولت خبر داد

ارايه فاز سوم شبکه ملي اطلاعات در الکامپ

محمود واعظي-وزير ارتباطات

چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۴:۰۰


وزير ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات بر فراهم کردن زيرساخت هاي لازم براي شرکت‌هايي که کسب و کارشان اينترنتي است تاکيد کرد.

وايمکس نيوز- محمود واعظي در حاشيه جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاري جشنواره الکامپ ، اظهار کرد: در اين زمينه کارهاي زيربنايي زيادي انجام شده و همچنين فاز سوم شبکه ملي اطلاعات را در آنجا عرضه خواهيم کرد و يک عنايت ويژه اي هم به استارت آپ ها داريم.

وي افزود: ما بايد زيرساخت هاي لازم براي شرکت‌هايي که کسب و کارشان اينترنتي است را فراهم کنيم تا آنان با استفاده از شبکه ملي اطلاعات به فعاليت بپردازند.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات ادامه داد: ما بايد فضايي را فراهم کنيم که شرکت‌هاي اينترنتي با استفاده از شبکه انتقال و پهن‌باند کشور به فعاليت خود ادامه دهند که البته کار هزينه‌بري است اما انجام شده و نيز بخشي از مجوزهايي که به مسائل فني باز مي‌گردد به عهده سازمان تنظيم مقررات است اما آن دسته از مسائلي که به کسب و کار مربوط مي‌شود بايد با وزير صنعت و معدن هماهنگ شود و بخش ديگري که به شکل‌گيري آن برمي‌گردد به وزارت کار و اقتصاد مربوط است.

واعظي با اشاره به جلسه‌ اخيرش با نمايندگان مجلس اظهار کرد: در اين جلسه وزير دادگستري، معاونان وزير صنعت و وزير کار و معاون علمي و فناوري رييس جمهور و وزير فرهنگ و ارشاد براي مسأله محتوا حاضر بودند و کميته‌اي تشکيل شد تا در شوراي عالي فضاي مجازي اموري که بايد تصميم‌گيري شود مورد بررسي قرار گيرد.

وي ادامه داد: کسب و کار  شرکت‌هاي اينترنتي يک کسب و کار جديد است و ما مصوبات مجلس و مصوبات قانوني به اندازه کافي براي اين موضوع نداريم و بنابراين بايد قانون مادر را به مجلس ببريم و ‌آن را به تصويب برسانيم.

وزير ارتباطات با تأکيد بر اينکه مهمترين هدفي که در دولت دنبال مي‌کنيم اين است که کسب و کار الکترونيکي لطمه‌اي به کسب و کار سنتي نزند، گفت: بايد آشتي و ارتباط ميان کسب و کار سنتي و الکترونيک برقرار شود.

واعظي در پاسخ به اين پرسش که آيا در کابينه دولت جديد حضور دارد يا نه اظهار کرد: هنوز زود است و بايد مقداري صبر کنيم و اينکه در کابينه جديد حضور داشته باشم يا نه با اختيار رييس جمهور است.

وزير ارتباطات در پايان با اشاره به آخرين وضعيت شبکه ملي اطلاعات اظهار کرد: جلسات در اين زمينه به صورت منظم برگزار مي‌شود و دوشنبه هفته جاري جلسه‌ مفصلي با تعدادي از شرکت‌هاي مختلف و بازيگران اصلي در اين زمينه برگزار شد و فاز سوم اين شبکه تا آخر تيرماه راه‌اندازي مي‌شود.

منبع : ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو